Det går åt rätt håll !!!

Äntligen....skavsåret börjar ge med sej. Inte läkt helt ännu men inte rött längre. Huden är fortfarande skör så det gäller nog var försiktig nån dag till men det ser ljusare ut.

Har testat med bastu i två dagar och då läkte till slut infektionen. Det slutade vätska och det var ju skönt. Tror det blev så illa eftersom jag tydligen inte tålde skavsårs-plåstret. Har gjort det tidigare men denna gång blev det illa. En skavsårs-blåsa som var ca 1 cm i diameter blev 5 cm stor.

Verkar ha svårt tåla plåster som sitter för tätt. Var ju likadant i nacken då jag fick bort min leverfläck. Den var ju bara nån mm stor och själva såret också men pga plåstret så fick jag irriterat i husen på ett område ca 3 x 5 cm. Det läkte inte förrän jag kunde sluta ha tätt-slutande plåster.

 

Har alltid varit lite känslig mot plåster som sitter för tätt. Men det har inte blivit som på hälen. Blev väl illa där då jag fick infektion under plåstret. Men nu verkar det ge sej. Hoppas det i alla fall.

Ska väl inte ropa hej ännu.

 

Men jag utmanade ödet lite grann idag för nu klättrar jag på väggarna. Att sitta rent av inlåst i huset pga av att jag inte kunnat ha skor på mej är ingen höjdare. Jag som har min runda jag vill klara av varje dag. Har stannat inne i tre dagar så nu fick det räcka.

Tejpade för hälen med en kompress och hudvänlig tejp. Ovanpå det en tunn socka och sen sporttejp utanpå sockan.

Testade ta på mej skon och det tog inte ont. Så jag gick min runda och det var såååå skönt. Jag njöt verkligen av att få komma ut. Ut ur fängelset....härligt.

Jag försökte se till att foten inte rörde sej i skon och lyckades ganska bra. Visst kände jag att det var nått på hälen men det gick vägen. Huden är ju skör så det blev lite rött efteråt men det gick inte sönder i alla fall.

Såg att huden var lite lös så helt läkt är det inte än. Blir nog ingen mer tur ut idag . Skolös får det vara resten av dagen. Sen hoppas jag det ser lika bra ut i morgon så jag kan komma ut då också. Tror ingen kan fatta hur mycket det betyder.

 

Om jag ska se nått positivt med att jag varit tvungen vara hemma och inne så är det nog att smärtan i ben och rygg blir klart mindre. Hade ju också problem med blås-tömningen som nu också släppt. Så vad säger man....inget ont som inte har nått gott med sej.

 

Fast hur kul är det??? Sitta eller snarare ligga som det oftast är för min del.

Mitt enda nöje är ju mina promenader. Det är det som jag gillar mest och det är det som får mej må bra . Så då jag inte kan det är det inte roligt. Jag har inte mycket till aktivitet så det lilla jag har vill jag kunna utföra.

Har haft nog med bakslag av alla slag nu så nu får det vara dags att det tar slut-.

Inget mer trassel och elände.

 

Nu vill jag ha lugn och ro . Få gå mina dagliga promenader.

Så nu får skavsåret ge sej. Nog för denna gång.

Två veckors , nästan, plåga räcker.

Håller tummarna för att det är över.

 

Att vara stark är

Att se ljus i mörkret

Och alltid kämpa

för att nå dit.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0