Kroppen i strejk !!

Kroppen bråkar. Mer än vanligt.

Har ju inte en frisk kropp annars heller men nu bråkar den mer än annars.

Vet inte vad det beror på så jag skrev först en mail till VC och där tyckte dom då att jag skulle ringa upp för att få en läkartid.

Så det jag gjorde men min läkare som är en stafett-läkare var inte där i veckan . Så jag ska få träffa honom på måndag nästa vecka istället. Vill inte ha en ny då jag haft kontakt med just honom i drygt 5,5 år nu. Så han känner till mej och mina mediciner har han skrivit ut. Då slipper man rabbla upp sin sjukdomshistoria igen.

Mina problem är bl.a att mina fötter sväller och ibland även händerna. Värst på morgonen och på kvällen då jag sitter framför TV-n.

Sen har jag problem med balansen. Får mitt i allt yrsel och raglar åt sidan. Händer flera ggr per dag och det känns inte okej.

 

Att gå ut på promenad funkar trots allt då jag väl fått på skorna. Inte lätt då fötterna är en storlek för stora för mina skor. Sen har jag ju rullatorn att hålla i så då är det inte problem med balansen.

Men släpper jag den och t-ex ska titta uppåt på fåglarna då tappar jag nästan balansen. Det bara snurrar till. Obehagligt.

Tycker även att jag får problem med talet emellanåt. Snubblar med tungan. Det har jag ju i och för sej gjort ibland förr ända sen jag hade min stroke för 6 år sen. Kommer oftast i samband med att jag har mer smärta. Vet att det beror på att min hjärna är känsligare pga stroken och att jag helt enkelt blir ”hjärntrött” som min läkare brukar säga. Att hjärna vill vila då smärtan tröttar ut den. Låter ju logiskt men då det händer ofta är det inte lika kul.

 

Kan ju också bero på att jag nu i 3 veckors tid varit tvungen kämpa mej upp för trappen för att duscha. Får väldigt ont av att gå i trappen så normalt gör jag inte det. Så smärtan i rygg och ben har varit värre men då jag så gärna velat ha badrummet fixat har jag bitit ihop och kämpat på.

Blev ju lite längre än jag trodde pga strulet med väggskivorna. Om det inte varit för att vi väntat på dom hade nog badrummet varit klart nu.

 

Nu hoppas jag bar det blir klart snart och jag slipper gå i trappen.

För nu bråkar även vänster knä pga av snedbelastningen.

Så om man vill bli ”fin får man lida pin” säger man ju och det gäller nog samma här. Vill man ”HA fint får man lida PIN”.

Men snyggt blir det. Så det var helt klart värt det.

Och om det bara är det som min yrsel och balansproblem beror på så går det ju över. Så nu håller jag tummarna för att han ska säga att det nog är så.

Däremot tror jag mina svullna fötter är nått annat. Kan ju vara så att jag samlar på mej vätska. Det var vad sköterskan nämnde att det kunde vara.

Nåväl på måndag får jag förhoppningsvis svar på mina funderingar.

För funderar gör man då jag vet vilket arv jag har från mammas sida. Hon hade ju såna liknande problem och åt vätskedrivande medicin.

 

 

Vad som känns trist i sammanhanget var att vi skulle haft barnbarnet Viggo här i helgen och mysa med honom några dagar. Men jag var tvungen avboka det då jag inte känner att jag orkar det nu. Inte roligt för honom heller komma till farmor om hon bara ligger i sängen.

Tur i oturen är ju att han faktiskt är sjuk själv också .

Så vi får låna honom en annan helg framöver istället. Det ser jag fram emot.

Och då hoppas jag på bättre ork och fint väder så vi kan leka ute . Farmors favoritkille nr 1♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0