MIDSOMMAR och SOL!!!

Så har midsommarhelgen 2012 passerat. Med solsken och god mat. Allt för mycket mat som vanligt. Men gott var det .

Midsommarafton firade vi i vanlig ordning i Kallax hos storebror och hans fru. Syster med respektive och min pappa. Vi själva var en mindre styrka än tidigare då ingen av sönerna kom iår. Tråkigt men så blir det ibland. Dom hade annat för sej . Men dottern var med så det var ju bra.

Vi blev alltså endast 8 st i år. Kändes lite annorlunda då vi år från år blivit fler och fler.

Pappa saknade de små barnbarnsbarnen förstås. Hade hoppats få träffa dom eftersom han ser dom så sällan. Nåväl det får väl bli fler tillfällen.

Kvällen avlöpte bra med sill, lax, färskpotatis och grillad fläskytterfile god dryck till. Och chokladtårta med jordgubbar till efterätt. Så mätt det blev man. Som vanligt nästan för mätt.

Vi blev borta hela kvällen , var inte hemma förrän vi halv tolvtiden.. Då hade det blivit rätt svalt faktiskt, endast +9 grader. Lite kyligt. Annars var det ju fint och soligt på dan så det gick vara ute fast det blåste friska vindar så det är skönt med inglasad altan som brorsan har.

Myggbiten blev jag också. Så nog har myggen kommit alltid. Flera stycken minsann.

Tessan blev lite biten hon med , av knotten. Hon och Veronica stannade inte hela kvällen utan hon for hem och kom sen efter oss ”gamlingar” senare på kvällen, runt midnatt.

Midsommardagen firade vi hemma i stillhet vi tre, jag och maken och Veronica.

Vi åt rester som blivit över och hade det skönt i solen. Gick på promenad med vovven .

Blev även lite jobb. Ja inte för mej förstås =)

Men dottern och maken tog och skottade bort jord och gräs som växt ut på vägen utanför buskarna vi nyplanterat så det skulle se snyggare ut. Vem kom på den ideen månntro???? Inte kan det väl vara lilla jag??? Inte svårt gissa. Jag kommer ju med lite ideer då och då och nån måste ju utföra det. Ibland får jag min vilja igenom ( oftast =) ) Ibland inte.

Men fint blev det då det var fixat.

Sen satt vi på vår nylagda altan och bara njöt i solskenet.

 

Idag , söndag, blev det en skön prommis på morgonen innan det blev för varmt.

Sen var vi ute på altan mest hela dagen och fikade och solade lite. Var så härligt . Lagom varmt , vinden fläktade så man orkade sitta där.

Vi grillade lite grillkorv och grillbacon som var över sen midsommarafton och åt det med överbliven sallad och potatissallad. Så midsommaraftonens mat räckte till en tredje dag.

 

Sen på kvällen vid sextiden var maken tvungen åka och jobba. Dom var beordrade övertid så det var bara ge sej av.

Han har tre veckor till att jobba innan han får semester.

Undra när jag får semester =) Jag har ju inte haft semester på 8 år . Är ju bara ”sjuk” Då får man ingen semester.

Får väl lägga in en sån då maken blir ledig =)

 

Veckan som kommer finns inget planerat mer än att vi ska vara hundvakt från fredag då pappa åker ut till jaktstugan för att bygga lite där. Så då blir det livat i huset då Tessan inte gillar konkurrensen.

Nåja det blir ju bara till söndag så det går väl. Man måste ju ställa upp för gamle far.

Vem skulle annars göra det?

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0