Händelserik vecka!!

Denna vecka har varit full av aktivitet. Det har varit intensivt och samtidigt roligt. Ryggen är väl inte allt för glad men vad gör det om man har haft roligt.

Brukar säga att då jag vet att jag gjort nått som jag vill göra och inte låtit smärtan ta över så kan jag ta smärtan efteråt. Då vet jag ju anledningen. Värre är det att tackla då jag inte gjort nått utan bara har den gamla vanliga smärtan utan anledning. Då är det jobbigt med acceptansen. Jobbar på det men är inte där ännu. Inte på långa vägar.

 

Förra lördagen började med blomplantering. Jag ”ville” göra det själv så Veronica Bar fram allt och drog fram en kärra som jag kunde ha som planteringsbord. Kunde därför sitta vid den så jag slapp böja mej för mycket. Visst, det var väl inte helt optimalt, men när är det det.??

Yrvädret Viggo var här också och var överallt. Skulle hjälpa till.

Henrik och Veronica höll på med plattläggning på baksidan så han var även där och ”hjälpte” till.

Så gott som en 4-åring nu kan. =) Men han är go ändå , farmors favoritkille♥. Lite snubbelfot är han dock, snubblade över mina blommor både en och två ggr innan jag hann få dom i jorden . En gick dock av och vissnade men annars klarade dom sej. Inte lätt hålla fötterna i styr med så mycket spring i pojkbenen=)

Hade lite nya krukor, denna gång i plåt. Svarta.
Blev riktigt snygg då jag fått dit mina blommor. Nöjd blev jag i alla fall. Och dom blir ju lättare att bära också nu. Inte för att det är jag som bär men ändå. Några gamla stenkrukor har jag kvar men jag tror jag byter ut dom också nästa sommar då jag verkligen gillar dom nya svarta plåtkrukorna.

Och med rosa blommor i blev det jättefint.

 

Blev lite mindre med krukor på framsidan vid bron i år då det inte går att ha lika många nu med rampen. Men det gör inte så mycket. Bara mindre att vattna. Har hängt upp tre amplar runt bron istället och sen endast sex mindre krukor vid trappsteget så det blev bra ändå.

Rampen är ju viktigare att ha än krukorna , min frihet till att ta mej ut helt själv.

 

Vi har även planterat på kyrkogården. På min farmor och farfars grav. Min mammas grav sköts av kyrkogården så den behöver vi inte plantera på. Det blev en massa tagetes , två röda knölbegonior och blåa kantlobelior. Blev jättefint. Veronica planterade och jag tittade på , arbetsledare som jag är .

 

 

 

Tisdag då hade jag träff med sjukgymnasten på vårdcentralen Hon ingår i ACT-teamet som jag har där. Har inte träffat henne enskilt tidigare så det blev ett rätt långt möte. Mest prat då hon behövde få en uppfattning om mina problem och sen se om det finns nått hon kan hjälpa mej med. Planeringen nu blev att vi ska träffas några ggr för att jag ska få lite hållningsövningar då min hållning är allt annat än bra. Lite lätta övningar som jag kan göra liggande, kan inte göra annat än det. För att om möjligt få lite mer stabilitet i rygg och mage. Har ju inte mycket av det kvar så vi får väl se om det är nått jag pallar med. Ska testa i alla fall. Så nu har jag en ny tid till veckan och då ska vi gå igenom det. Även övningar för nacken då jag haft problem med den också. Mycket beroende av kryckorna. Påfrestande för nacken då jag går för mycket med dom. Men ibland blir det att jag går med dom mer än jag borde då jag inte ”ids” ta med rullatorn. Nåja , vi får se vad hon har hittat på och se om jag pallar med. Som hon sa ska det ju inte ge mej mer smärta för då är det ingen ide. Men man vet ju inte förrän man provar .

 

 

 

Nästa aktivitet var det bästa på hela veckan. En träff hos en fd arbetskamrat.

Vi är några arbetskamrater som brukar träffas så här mot sommaren och äta lite tillsammans och ta ett glas vin  ( eller två =) )

Vi träffades i år hos Ulla . Vi var hela gänget utom en som inte kunde komma denna gång. Ulla bjöd på supergod paj och sen en helt underbar efterätt, en sorts rulltårta med ananasfyllning och skal av maräng, mums så gott det var. Och sen med så trevligt sällskap kunde det inte bli bättre. Det lever jag länge på. Jag som oftast bara är hemma och inte träffar folk behöver det nog mer än andra . Lite social samvaro och få surra om allt och inget. Och surra...det kan vi alla. =)

Att vi sen fick lite vin till gjorde det bara ännu trevligare. En helt lyckad kväll alltså.

Blev kvar länge, klockan var kvart i tolv då vi kom hem. Gamla tanten trött men nöjd och belåten.

 

Känns så roligt att vi kan ha såna träffar trots att endast två jobbar numera. Vi andra inkl mej är ju pensionärer, jag med fast jag är sjukpensionär. Jag har ju varit hemma längst, snart 8 år, så jag är så glad att dom inte glömmer bort mej. Att jag får vara med . Betyder väldigt mycket.

Som sagt , det lever jag länge på.

 

Nu idag blev det en tidig morgon. Vovven skulle ut redan kl. 05,30 så det var bara pallra sej upp. Inte bryr hon sej om att matte varit på fest.

Nå lika bra det då jag ändå ska vara barnvakt idag. Lilla Molly behöver passning då hon inte har nån dagisplats ännu så jag har lovat ta henne idag , med Veronicas hjälp fixar jag det. Blir mysigt att få ha henne själv en dag. Man måste ju hjälpa till. Och med dotterns hjälp går det. Själv har jag lite svårt ha henne men med hjälp så ställer jag upp. Det blir ju inte så många dagar eftersom sonen snart blir ledig. Det är ju hans sambo som ska jobba nu efter sin mammaledighet och till hösten får hon ju dagis hon med.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0