Barnpass och träning!!

Vilken vecka !!! Kallt så ini bomben kallt....endast runt + 10 grader på dan. Är det sommar det ?????

Kanske för en norrlänning men jag är norrlänning sen födsel och det hjälper inte . Jag tycker det är KALLT: Ska vi inte få nån sommar i år?

Tänker på då man jobbade och hade tidig semester. Då började semestern redan en vecka före midsommar om man skulle ha 4 veckor. Stackars dom som har tidig i år. Inte kul då .

Vi är ju som sagt väldigt väder-beroende under sommaren. Vill ha sol och värme.

Nån dag med regn och rusk pallar man väl med men nu får det vara nog. JAG VILL HA värme!!!

Att behöva gå med vantar i slutet av juni känns så fel. Får vi äta upp den fina sommar vi hade förra året nu?,

Nå jag som INTE har semester klarar väl mej. Jag överlever väl lite dåligt väder då jag kan njuta av sol de dagar som bjuds. Men som sagt synd om alla som endast har sina veckor just nu . Hoppas det vänder. Nån gång borde det väl göra det.

Veckan som gått har varit rätt ruschig på sätt och vis. Sonen är i flyttar-tagen så vi har haft de små barnbarnen här. Först var dom här igår några timmar och det var full rulle hela tiden. Viggo som är ett energiknippe av högsta grad hade som tur var Veronica att leka med då farmor hade svårt hänga med. Molly däremot fick nöja sej med gamla farmor och vi lekte och hade mysigt. Hon är den stillsammare av dom så då hänger jag med. Eftersom hon inte går heller ännu så är det rätt lätt vara med henne.

 

Efter Viggo och Veronica varit i lekparken ett tag så kom dom in och han var hungrig.

Jag frågade då vad han ville äta. Plättar ville han då ha. Jag tog då och stekte några och vilket beröm jag fick. Charmtrollet sa ” Fammo vad jättegoa plättar du gör”. Gissa om det var en stolt farmor som tog emot berömmet. Jag tror jag växte flera cm på detta beröm.

Molly fick potatis och kyckling och hon verkade också nöjd med sin mat. Åt med god aptit.

Så härligt då barnen äter. Sen blev det förstås glass till efterrätt. Vad annars då man är hos farmor.

Även idag blev det en stund med barnbarnen då sonen och maken for och hämtade en garderob som dom skulle bli av med som jag ska ha.

Så denna vecka har jag verkligen njutit av de små liven. Man får passa på då dom får vara här. Blir ju inte så ofta då jag är beroende av att nån annan är hemma ifall jag inte orkar helt själv. Vet ju aldrig vad ryggen säger. Mitt i allt går den i strejk.

 

På tal om det så var det precis det som hände idag då jag skulle börja så smått med mina övningar.

Har försökt komma igång med min träning men det går trögt. Först var det midsommar och då ville jag inte börja för att kunna sitta och umgås gick före.

Sen gick det inte för att jag skulle ha barnbarnen. Så då tänkte jag att NU ska det bli av.

Gick inte alls kan jag nog säga. Det högg till i ryggen redan första övningen. Gjorde nog inte riktigt rätt. Så då testade jag nästa och den gick väl lite grann. Tredje övningen ...nej ...inte den heller.

Tog alldeles för ont. Och ont får det inte ta. Som min sjukgymnast sa ” bättre göra några få rätt än flera fel. ” .

 

Får göra nytt försök i morgon istället. Måste ju komma igång och se om det överhuvudtaget går att göra. Skulle ju ge det en chans i alla fall.

Har väl inte så stor förhoppning på att det ska fungera. Inget annat har ju det.

Nä nu lät det väl pessimistiskt. Men det är så det känns.

Enda som funkar oavsett är mina promenader . Och det går jag , kallt, varmt regnigt, soligt vilket som. Jag går alla dagar och det känns sååå skönt. För även om jag vaknar med väldig smärta så känns det alltid skönt då jag väl kommer iväg. Att jag har Tessan gör också det lättare. Hon vill ha sina rundor så då är det svårare smita undan.

Nu blir det snart helg och då blir det dubbelt upp av vovvar. Ruff ska vara här så det blir lite skällig. Men han är snäll, låter bara lite illa. Brukar gå bra då han funnit sej men han är rätt hemkär så han gillar inte då pappa lämnar honom.

Blir Veronica som får ta honom på promenad, min rygg pallar inte hans styrka. Han är ett 10 kg muskelpaket. Och stark det är han.

Hoppas det nu inte bara blir regn hela helgen. Såg ut så på väderleksrapporten. Inte kul om dom ska bygga ute på ön och det regnar hela tiden.

 

Maken jobbar natt från söndag och har efter det en förmiddagsvecka innan han får semester. Hoppas då att det blir sommar. Inte för att vi ska nånstans men det är ju trevligt om man kan vara ute då det är semester. Äta utomhus och grilla , fika och bara vara. Hoppas kan man ju....hoppet överger en ju aldrig =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0