Rotfyllning =(

Så blev det ytterligare ett besök hos tandläkaren. Mina tänder vill inte sluta bråka. En tand blev ju lagad förra veckan då jag hade en spricka i den. Nu var det dags för nästa tand. Den redan rotfyllda.

Den värker och ömmar vid tryck och kallt. Tar även ont i käken fortfarande.

Ringde därför tandvårdcentralen i morse som är där jag brukar gå. Fick en tid redan samma förmiddag så det blev bara en kort runda med vovven och sen hem och duscha.

 

Väl där kom hjärtklappningen som vanligt. Jag avskyr verkligen gå till tandläkaren. Går bra då jag väl sitter där men innan nej.

Tandläkaren denna gång bestämde att nu skulle rotfyllningen bort och rensas upp.
Bedövning JA TACK. Inte en gång till utan. Tror inte jag pallat det.

Tog en rätt lång stund borra upp kanalerna igen så jag var rätt trött i käken efteråt. Tog drygt en timme.

Så nu då bedövningen äntligen släpp ...efter drygt 3 timmar....så har jag testat äta lite. Än så länge känns det okej. Men det ömmar förstås av borrningen så det är nog för tidigt ropa hej.

Om inte smärtan jag haft går över nu väntar en rotfyllning av tanden som hade sprickan. För då tror hon den gick djupare än vad andra tandläkaren trodde. Visst att risken fanns men hoppas ändå att jag slipper.

Nu väntar ändå ett återbesök för att göra klart fyllningen och då hoppas jag att jag kan säga att det är okej.

Hoppas kan man ju. Med min tur är det kanske ett önsketänkande men ändå.

 

Fick även denna gång påpekande om bettskena som jag INTE har. Även denna tandläkare förespråkar en sån men den ingår ju som sagt inte i avtalet jag har.

Det gör ju däremot alla lagningar jag nu gjort. Jag betalar mina 108 kr i månaden och då ingår även sånt som rotfyllning. Tur att avtalet jag nu har räcker till mars 2015. Med mina tand-krascher så lär avtalet bli mycket dyrare nästa gång. Nu är jag i avtalsnivå 3 .

 

 

Veckan blir nog lugn nu då vi har Luleåkalaset på lördag och kanske även en sväng på fredag.

Måste ju ladda så ryggen och mitt stackars svaga onda högerben orkar med lite party.

Ser fram emot det då vi inte har så mycket annat för oss i sommar.

Bonnie Tyler framförallt … men även andra artister ska vi lyssna på. Rullatorn får komma med så gamla tanten har nått att hålla med och även att sitta på om benet inte orkar stå.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0