Gammal eller ???

1 år äldre och 1 år klokare??? Ja klokare kan väl diskuteras men äldre....helt klart.

Tänk att det redan gått ett år sen man trillade över det magiska strecket 50. Åren går fort, fortare ju äldre man blir känns det som.

Inget fira direkt då det är så udda som 51.

Men Veronica hade bakat mej en god chokladtårta med jordgubbar och grädde. Mums. Min favorittårta helt klart.

Sen kom Andreas och Sara förbi också och då grillade vi lite kyckling och åt tillsammans. Alltid roligt då dom kommer förbi och då passade det bra att vi åt nått innan tårtan. Sen blev det förstås kaffe och tårta . Trevlig födelsedag precis som jag vill ha den.

Enkelt och inget mer med det.

 

Idag var det tidig morgon som gällde. Käkröntgen stod på agendan.

Skulle vara på röntgen redan kl. 8.00 så det blev att kliva upp i tid. Då man inte är van passa så mycket tider numera så är det alltid speciellt då jag ska upp en särskild tid.

Veronica steg också upp och skjutsade mej och rullatorn till sjukhuset.

Väl där gick det förvånansvärt fort. Fick till och med komma in före min tid. Röntgen tog int många minuter och sen var det bara promenera hemåt.

Solen sken så det blev en skön tur hem. Fick min motionsrunda på köpet.

Röntgenbesked får jag först då tandläkaren fått svaret och hon lovade ringa mej direkt.

Känns lite så där att inte veta. Ska man oroa sej eller inte???

En skugga i käken som hon inte kunde förklara och som hon ville ha svar på kändes lite oroväckande. Då jag sen läst på internet om allt det ”kan” vara kändes det ännu värre. Man ska nog inte läsa på innan man vet vad det är. En skugga kan vara allt möjligt enligt det jag läst.

Så nu hoppas jag på ett snabbt besked för det tar fortfarande ont i käken. Och ondare då jag börjar grubbla.

 

Får tänka på nått roligt istället. Igår så köpte vi oss biljetter till Luleåkalaset ( maken betalade min som present♥) som är nästa helg.

Vi , (jag , Veronica och Henrik) ska gå och se Bonnie Tyler på lördagen och det blir häftigt. Hon är en ungdomsidol som jag lyssnat på jättemycket på förr.

Vi har inte varit inne på Luleåkalaset på flera år nu så det blir skoj. Förr var vi nästan varje år på det som då kallades för Sjöslaget. Men det är många många år sen. Vi har brukat åka in till stan och lyssnat utanför på artisterna men det är ju inte riktigt samma sak som att se dom. Så därför bestämde vi oss för att iår skulle vi gå innan för grindarna. Ta en öl och titta på lite folk.

Då det är utomhus så går det ju bra att köra runt med rullatorn och då kan jag nog gå bärttre utan att vara rädd för att bli knuffad. Har ju så dålig balans att det inte går att gå i trängsel med bara kryckorna som stöd. Så rullator blir det som den gamla pensionär man är. =)

Idag ska vi ta oss in till stan och gå och käka lite kinamat. Var sugen på det och vi brukar ta en sån tur varje sommar då vi båda fyller år ( Henrik fyller 12 aug.)

Så då slipper jag laga mat idag och det blir lite variation på menyn.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0