Efter sol kommer regn !!!!

En regnig morgon vaknar man till idag. Trist med tanke på det fina vädret vi haft nu några få dagar.

Man blir inte glad kan jag säga.

 

Igår var det varmt....nästan, nästan för varmt, men bara nästan.

Vi hade barnbarnen här några timmar då sonen och hans sambo skulle fixa och städa det sista i den gamla lägenheten som dom nu lämnat.

Eftersom maken hade jobbat natt och skulle sova så tog jag och Veronica med dom ut istället. Det var ju som sagt riktigt fint sommarväder så det var bara passa på.

Molly kan ju inte gå ännu så hon kröp omkring i gräset och undersökte. Viggo sprang omkring som vanligt då det är väldigt mycket spring i dom benen.

Vi har en liten lekpark där vi bor så vi gick dit så barnen fick gunga. Viggo han älskar snurrgungan som finns där. Han snurrar och gungar och skrattar. Jag blir yr bara titta på. Men inte han.

    

Jag gungade istället lite med Molly och hon viftade glatt på sina små armar och tjoade glatt.

För att ta oss till lekparken så satte jag Molly på rullatorn att åka då jag inte orkar bära henne och inte kan det heller ute då balansen är allt annat än bra. Men det gick bra och hon satt still och tittade runt då vi gick iväg. Inte illa med en rullator till vagn.

Vi var där ett bra tag innan vi gick hem för att laga lite lunch.

Efter lunchen tog Veronica med Viggo till badplatsen och där gick dom och vadade ett tag. Molly sov då middag så gamla farmor fick sej en liten vila också. Mysigt ligga och snosa med ett litet knyte så där.

Hon sov i nästan 1 ½ timme så det var skönt för min kropp.

 

Efter middagsvilan så kom Richard och Helena för att hämta sina guldklimpar.

Molly är ju en pappaflicka så hon ska bara vara i famnen hos Richard så fort hon ser honom.

Typiskt med små barn att så fort föräldrarna kommer blir det gnäll och famnen. Minns att mina egna var likadan då man skulle hämta hem dom från mormor och morfar där dom ofta var.

Men det är ju så det ska vara .

 

På kvällen tog vi en kort promenad med Tessan då det hade blivit lite mindre varmt. Typiskt nog så började det regna då. Men det var ett skönt sommarregn då det fortfarande var varmt ute ( 23 grader kl. 19,00)

Vi gick inte hela rundan då vi inte var klädd för regn. Väl hemma så hade Andreas och Sara kommit för att hälsa på. Fika hade dom med sej också. Så vi kokade kaffe och fikade med dom och surrade en stund. Vi hade faktiskt samma dag sagt att det var ett tag sen dom var hit att vi saknat dom.

Har inte träffat dom sen Andreas fyllde år så det var nästan tre veckor sen.

Så det blev en trevlig avslutning på den dagen . Blir så glad då dom har tid komma förbi och träffa sina ”gamla” föräldrar.

 

Idag då det öste ner så bestämde vi oss ändå för att gå vår promenad men vovven . Hon gillar ju våra morgonrundor men då hon kom ut på bron stannade hon och tittade på som om hon skulle kolla om jag verkligen menade att vi skulle gå i detta väder. Just då vräkte det verkligen ner. Men vi hade ju klätt oss i regnkläder och vovven hade en reflexväst på sej för att inte bli helt blöt så det var bara traska iväg. Och vi gick faktiskt hela rundan som tar en timme. I ösregn. Inte en kotte mötte vi på hela rundan. Men det kändes bra att vi gjort det. Regn har ju ingen dött av =)

Vovven var så smutsig och blöt att Veronica fick stoppa henne direkt i duschen och bada henne. Efter en dusch och schamponering plus föning var hon som ny igen.

 

Nu har det sluta ösa ner i alla fall men det hänger fortfarande regn i luften så den grillning vi planerat med sonen som fyllt 30 år i veckan sköt vi upp till ett senare tillfälle. Blir att göra hemlagad pizza på alla rester som samlats i frysen. Ett glas rött till det blir väl enda lyxen för i helgen och sen hänga framför TV-n och se repriser som är det enda som visas.

Mitt inflammerade finger börjar förresten se riktigt fint ut nu. Varar inte längre så nu behöver jag inte ha våtomslag mer. Än ömmar det lite men inte alls som tidigare. Däremot ömmar det rejält på armen efter stelkrampsprutan ännu. Men det släpper väl också nån gång. Nu ska jag se till att inte få mer infektion i nagelbanden i sommar. det var väldigt smärtsamt . 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0