Bara elände med tanten =(

Vilken skitnatt jag haft....käken och tänderna tog så ont att jag var tvungen upp och ta en stark tablett. Jag trodde jag var på bättringsvägen .

Okej lite bättre med halsen men nu har jag ont i käken och tänderna igen.

Ringde folktandvården och fick komma akut för att se om jag hade nån inflammation i nån tand. Konstaterades att det var en spricka i en kindtand längst bak som smärtade då han blåste och knackade på den. Oj så smärtsamt. Tänder det gör ont det.

Så nu blir det till att boka en tid för att fixa den sprickan. Han hade inte tid för det idag så jag ska försöka stå ut till den 30 juli då folktandvården där jag brukar gå öppnar igen. Fick gå på en annan klinik idag eftersom dom har semesterstängt. Men hansa att jag får boka hos den klinik som är öppen till veckan om jag inte står ut. Det var i alla fall ingen inflammation i tänderna så det går nog. Käken som smärtar kunde han inte säga vad det beror på. Jag biter ju ihop då jag sover och gnisslar även tänderna ibland så det är ju en orsak . Det är även det som gör att mina tänder spricker som dom gör.

 

Får nog fundera på en bettskena igen. Har fått det förslaget många gånger nu men har velat slippa. Vet ju inte om jag kan sova med en sån. Men med tanke på mina spruckna tänder kanske jag måste ändra mej. Får se hur jag gör . Nu måste jag bara få sprickan lagad så får jag se hur det blir sen.

Men om inte käken slutar smärta måste jag nog ha en sån.

Han , tandläkaren, trodde att det varit stressande att ha så besvärlig halsinfektion som jag haft och ännu har att jag bitit ihop mer än vanligt då jag sovit illa i flera veckor nu.

Sen kan ju även infektionen gjort så att käkmuskeln också blivit retad av virus eller bakterier.

Har nu 4 dagar kvar på min kur så få se om det botar min hals. Verkar lite segt men det är något bättre för varje dag. Men det går sakta.

 

Har usel ork också. Testade en promenad igår men det var tungt. Höll inte på orka och det tog väldigt mycket längre ta sej runt än annars. Så bara för att jag försökt ta det lugnt har jag tappat all kraft att gå som vanligt. Var helt färdig då jag kom hem. Kan ju också vara en orsak till att jag fick så ont i käken i natt. Tanden hade nog tagit ont ändå då den är sprucken. Fast sprickan har nog blivit större pga av att jag bitit ihop mer än vanligt.

 

Det känns som om det bara kommer nya krämpor hela tiden. Är det inte det ena så är det nått annat. Fy F*N så less jag är.

 

 

Jag som sett fram emot sommaren då vi ska umgås och ha det skönt och så blir jag liggandes sjuk hela tiden.

Som om jag inte har nog med min rygg och nervsmärtorna.

Det enda som varit skönt med att bli liggande är att jag haft mindre nervsmärta under några dagar. Då jag håller mej i säng och inte är i farten brukar dom minska drastiskt. Men det är ju inte så man vill leva. Jag tappar ju alla muskler jag har om jag inte är igång. Jag kan ju inte bli liggande då kommer jag bli helt muskelsvag. Är redan nog svag i ryggen och höger ben. Behöver alla muskler jag kan få . Försöker ju få tillbaka dom inte tappa dom .

Så att bara ligga för att slippa den jobbiga nervsmärtan är inget alternativ.

 

Fast det blir nog tufft komma i kapp igen efter det långa sjukperioden. Kände jag ju igår.

Benen kändes tunga som bly och fötterna blev svullna och värkte. Höften och benet tog också så ont att det blev svårt gå sista km. Det tar lång tid bygga upp muskler men det går på ett nafs tappa dom.

Eländes elände.

Nu får det vara slut på det. 

 

 

 

PS: Äntligen blommar det i mina krukor efter kylan och regnet. Det gör en glad i alla fall mitt i eländet. 

Före ech efterbild 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0