Antibiotika och barnbarns-endorfiner !!

Så äter jag då min antibiotika … 3 dagar avklarade, 6 dagar återstår.

Sen får vi se om det blir nå bättre. Än så länge går det trögt. Endast smärtan i käken har släppt. Halsen svider fortfarande och halsmandlarna ser inte roliga ut. Men det har ju som sagt bara gått 3 dagar. Medicinen är ju en kur på 9 dagar så kanske det blir bra trots allt.

Känner mej rätt sliten i kroppen och har usel ork.

Igår var vi en sväng till Storheden för att träffa pappa så jag kunde hjälpa honom hitta ett nytt täcke. Det gick ju bra men sen var det bara hem och till sängen, jag var helt färdig och fick huvudvärk. Så kroppen protesterade mot utflykten.

Typiskt nog så har det blivit fint väder också. Riktigt soligt och fint. Efter regnet i sommar så borde man vara glad. Men då jag nu äter medicin som gör att man kan få en allergisk reaktion så är jag tvungen hålla mej inne. Kan det bli mer ironiskt.??

Här har man hoppats på sommarväder och sol och så får jag inte njuta av vädret.

Tur nog är jag ingen soldyrkare som ligger och pressar i solen i normala fall men att kunna ta en promenad och kanske sitta ute och fika gillar jag ju.

Men bara bita i det sura äpplet och hoppas att dunderkuren funkar . Hoppas verkligen det för nu är jag less.

 

Inte blev det nån tur till svågern och hans fru heller då jag bara inte orkade. Inte kul att åka bort och sen inte orka umgås ändå. Trist. Jag kände mej väldigt besviken men var tvungen säga bort det.

Det får bli en annan dag då jag förhoppningsvis blivit av med eländet.

 

Maken åkte till pappa idag för att hjälpa honom få in båtmotorn på lagning då pappas båtmotor inte går som den ska. Han hade tur att dom kunde ta emot dom så han kanske kan få motorn fixad snabbt. Maken som kan mycket om motorer , mest bilmotorer, kunde inte hjälpa honom. Så det var bara söka hjälp hos dom som kan.

Vi har ännu vår båt på land och så lär det nog förbli i år också. Lär ändå inte bli att använda den så mycket så det är lika bra låta den stå. Då slipper i alla fall pappa pumpa den och det regnar. Han brukar göra det åt oss då vi har så långt att åka för att enbart pumpa vatten ur båten.

Så nu står hans båt hos ”båtdoktorn” . Hoppas han kan få den tillbaka snabbt så han kommer iväg ut till stugan igen.

 

Annars är det en rätt trist dag med innesittande som väntar. Ute skiner solen och här ligger jag.

Hoppas , hoppa det ger sej snart . Vill inte må så här. Vill vara ute , vill umgås.

 

Hade lite tur i allafall ….sonen och barnbarnen kom förbi och gladde sin gamla mamma/farmor.

Lille Viggo frågade ”ammo ä du fiks nu” sötungen. Sa då att jag äter medicin så då tyckte han att då blir jag nog ”fiks”

Molly var också med så jag försökte klippa till hennes fjuniga hår lite. Inte lätt då hon verkligen inte gillar det. Men det blev fint till slut och farmor nöjd att få göra lite nytta trots allt.

 

Kände att jag inte har full ork men det var roligt att få umgås lite ändå. Jag smittar ju inte ( enligt läkaren ) så därför var det skoj att dom kom ändå. Man vill ju få umgås med de små då man har chansen. Även fast orken är lite si och så.

Kanske gör det att jag tillfrisknar lite fortare nu då jag fått lite barnbarn- endorfiner =)

Nu ska jag vila och bara vara en stund....tänka på hur skoj det var med besök och leva på det en stund.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0