Ännu mera !!!!!

Alltså, jag tror jag blir tokig. Det tar aldrig slut denna sommar. Vad då????

Ja med mina 100 krämpor förstås.

Det började med en infektion i ett finger pga av en avsliten nagel som fick skäras upp för att få bort varet.

Sen blev det halsont i 3 veckor. Två läkarbesök och sen stark antibiotika i 9 dagar.

Så var det dags för nästa. Fick värk i käken i samband med halsinfektionen som inte vill på ge sej.

Var i fredags till tandläkaren som då hittade en spricka i en kindtand som tog rejält ont. Trodde det skulle räcka med lagning av sprickan. Men nej. Idag så såg en annan tandläkare en skugga på röntgen som hon undrade vad det kunde vara. Så nu blir det käkröntgen på onsdag.

Hon tror det kan vara en visdomstand som ligger långt bak i käken som aldrig upptäckt tidigare. Och att det nu är den som tar så ont i käken.
Kändes inte kul att höra ”en skugga ” som ser skum ut. Inget jag var beredd på.

Så nu väntar röntgen av käken och förhoppningsvis får jag svar på vad ”skuggan” är. Om det är en tand som ligger gömd eller om det är nått annat.

 

Känns som om oturen förföljer mej.

Tänker tillbaka på när jag skadade ryggen och hur det slutade. En operation först som inte hjälpte ett dugg. Operation nr 2 som gjorde allt sju resor värre med ytterligare en operation som följd fast då i huvudet. Sen komplikation på huvudop. Med en mindre stroke som följd. Nervskada på ischiasnerven och kronisk smärta i rygg och ben sen dess. Muskelsvaghet och känselbortfall. Hjärntrötthet med talsvårigheter mellan varven med mera med mera.

Så nu det här i sommar.

Känns som jag är född med otur. Inget går som tänkt och det kommer alltid nytt då jag söker för nått annat.

Nä nån vidare tur kan man inte säga att man har. Så nu får jag se vad röntgen visar och hoppas på bra besked. Och snabbt besked. Hon , tandläkaren jag träffade lovade ringa då hon fått beskedet från röntgen.

 

Var förresten en jättebra tandläkare det här . En kvinna i min ålder kanske lite äldre men en väldigt lugn och brydd tandläkare. Hon fick mej tom att borra i tanden utan bedövning. Har aldrig hänt förr. Hon borrade försiktigt och då hon märkte att jag tyckte det var jobbigt slutade hon direkt. Hon hjälpte mej andas lugnt och sa alltid ”att nu borrar jag och räknar till tre” sen slutade hon en stund och så började vi om. Gick bra fast det tog gräsligt ont då hon spolade vatten. Ilade i hela käken. Men jag kände mej stolt att jag klarade av det. Första gången nånsin utan bedövning.

Hon var bra på berömma en också vilket hjälpte. Helt klart en tandläkare som kan sin sak.

Och hon är ändå inte min vanliga tandläkare utan jag fick komma akut hos en på Örnäset då tandvårdscentralen där jag går har semesterstängt.

Hon var också noggrann och verkligen brydd. Ville så hjälpa mej och förstod hur ont jag hade.

Så nu alltså röntgen på onsdag och sen hoppas jag hon har besked åt mej så snart som möjligt.

Sen hoppas jag att det hon  fixade med tanden hon borrade i räcker för annars blir det göra om det och då blir det en större grej med rotfyllning för då sa hon att sprickan nog går ända ner i roten. Hon kunde inte se att den gjorde det men säker kunde hon inte vara. Men hon menar att man väntar och ser om det räcker med att täta sprickan och i och med det slippa rotfyllning.

En sak med hela eländet är att jag har friskvårdsavtal. Betalar 108 kr i månaden och då ingår såna här akuta åtgärder. Även röntgen av käken ingår så jag behöver inte lägga ut nått.

Alltid nått att vara glad för i detta elände som aldrig har ett slut.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0