Snöstorm och vädersmärta!!!!

Vilken start på nya året. Snökaos, snöstorm och ännu mera snö!!!
Inte vad man önskat precis. Visst snö ville jag ha, men i lagom mängd. Och inte snöstorm varje dag. Mitt väderkänsliga , ilskna ben gillar det definitivt inte. Har inte sovit så bra. 2- 4 timmar per natt är väl i minsta laget. Men då väderkänningarna kommer är det stört omöjligt sova. Man ligger och vrider sej för att smärtan ska lätta. Till slut är det bara ge upp och ta sej upp ur sängen och vandra lite. I natt vaknade jag runt fyra-tiden . Har inte kunnat somna om sedan. Humöret blir därefter också. Alltså neråt =((
En annan orsak till att det är så ont just nu beror säkert på söndagens bravader. Var först ut på en "tung" promenad i cm-djup snö, var inte plogat ordentligt. Låg ett snötäcke på runt 2 cm efter vägarna så rullatorn gick tungt, dj..igt tungt. Gick inte hela rundan som tur var men den runda jag gick var egentligen för lång den med. Borde fortsatt min träning på gåbandet istället. Men jag "VILLE" ut. Blir så less på att bara vara inne.
Sen for vi ut till pappa en sväng. Där blev det kloklippning på taxen och det är inte lätt. Fick så ont i ryggen efteråt då det inte går att hitta en arbetsvänlig ställning då han ska klippas. Han avskyr kloklippning så det är lite tufft att göra det. Men nån måste ju hjälpa pappa med det och det har tydligen fallit på min lott nu. Han ska ju inte behöva fara till veterinären för detta jämt. Men lätt är det inte och det är smärtsamt i ryggen.
Tur att våran vovve inte är så jobbig att klippa klorna på. Henne klipper Veronica ensam då hon ligger på sängen. Inga problem där inte.
Veckan nu blir inne idag också då snön vräker ner. Bara ställa sej på gåbandet och promenera. Kan ju knappast ge mej ut i dm-djup snö då cm-djup var för tungt.
Men röra sej måste jag. För smärtan känns lite mindre då. Ett tag i alla fall. Bara inte gå för fort och inte för långt. Lagom ska det va. Hur nu det ska gå???
Men försöka måste jag. Annars blir jag tokig.....eller tokigare, vilket som passar in bäst.
Kan inte bara lägga mej ner och inte göra nått alls.
Jag vill, jag kan, jag ska.....det är väl så man ska tänka då det är kämpigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0