Kallt och ont=( ....priset för biobesöket !!

En smärtsam dag idag....Biobesöket sitter som en kniv i rygg och ben.
Men man får offra sej ibland för att ha lite skoj. Ville göra nått än bara ligga hemma och stirra i taket. Så då fick det bli så.
Filmen var väl så där. Vet inte om det var för höga förvääntningar på Persbrandt som gjorde att jag inte riktigt föll för filmen. Tror att han alltid kommer vara Gunvald i mina ögon. Så jag blev inte imponerad av hans roll som Carl Hamilton.
Tror jag föredrar honom som en i Beck ändå. Men okej han såg vältränad och trimmad ut så lite "Eye candy" var det nog. Stolarna på bion är inte bra för mej. Jag satt inte alls bra. Då hade jag ändå bokat en ytterplats så jag kunden sträcka ut mitt högra ben åt sidan men bra var det inte. Har haft ordentligt ont och det blev en supertablett för att kunna sova. Sov faktiskt som en stock då jag väl slockande men har lika ont idag.
Vi tog ändå en tripp ut till pappa för lite söndagsfika. Vi har ju för vana att åka ut så det gjorde vi. Måste ju titta till gamle far då brorsan är utomlands just nu.
Nån promenad idag blev det dock inte. Benet ville som sagt inte vara med så det var inte lönt att ens försöka. Det är också så dåligt plogat att det går alldeles för tungt då man ska skjuta en rullator framför sej.
Har inte kunnat ta en runda ute mer än två ggr den här veckan. För det har antingen snöat eller så varit oplogat. Man kan ju undra vilken landsända vi bor i som inte har bättre snöröjning. 
Har istället gått på gåbandet några ggr den gångna veckan och det funkar rätt bra. Ibland nästan för bra. Jag gick t-ex i 50 minuter i fredags . Det borde jag inte gjort för då kvällen kom var det inte kul längre. Mitt ben och fot började värka så otroligt att det inte gick att sitta still . Det smärtade så man skulle helst velat kapa av benet jämns med höften. Bara för att få bort den ilskna smärtan.
Den lättade något till på lördag morgon så då tog vi en runda ute istället. Bara för att upptäcka hur uselt plogat det var. Gick en liten runda ändå då vi ändå var påklädda. Tungt var det så Henrik fick putta på mej flera ggr.
Aldrig får man som man vill. Jag VILL ha plogat NU. Jag vill ha plogat ordentligt, inte med cm-djup lössnö liggandes kvar. Ska nog ta och skriva en klagan till kommunen om hur dåligt det är. Kanske kan man då få en förändring. Annars lär det bli lite promenader framöver. Kan bara inte gå i snömodden. Vet ju hur det slutar, har ju testat=)
Var finns denna måntro???????
Tessan har ju haft problem med hosta och slem så hon står på hög kortisondas för tillfället. Har väl blivit något bättre men inte alls bra. Ska köra med hög dos i tre dagar till och sen får vi se om det blir veterinärbesök i alla fall. Verkar som det inte riktigt vill ge med sej. Vår lilla stackars Tessan som alltid har nått problem. Men hon måste ju matcha oss andra i familjen som har alla möjliga och omöjliga krämpor. En sjuk hund i en sjuk familj helt enkelt.
Imorgon står det KBT på schemat med ACT-inriktning. Hoppas det nu är nått som kan hjälpa mej lite. Vet ju inte riktigt vad det handlar om så det blir intressant. Känner att jag måste få nått nu. Nått att se fram emot och nått att göra. Måste få ha nått på agendan som alla andra. Inte bara ligga hemma och räkna takplattorna.
Ser fram emot det och är positivt inställd på vad det nu än innebär.
Postitivt tänkade....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0