Barnvakt ♥ Vem älskar du farmor? Jo mej sa Viggo♥

Igår var jag barnvakt hos Richard och Helena. Full rull och fart och fläkt förstås. Viggo det lilla charmtrollet var uppspelt och skuttade runt. När vi kom så bara tjoade han. Veronica var med eftersom jag inte riktig orkar själv helt ensam.
Först då jag pratade lite med hans mamma så sa jag nått om att jag inte vet vad jag heter eller nått liknande. "Men du heter ju farmor" säger Viggo då. Självklart jag är ju farmor då heter jag väl det också =)
Molly var glad då hon idag kände igen mej och skrattade och pratade medan hon for fram i gåstolen.
Vi började med att städa i Viggos rum då det inte gick att se golvet ens där för alla leksaker. Viggo hjälpte till så gott det gick. Ibland hittade han nått han skulle leka med en stund och sen plockade vi vidare. Tog ett tag men det blev riktigt fint.
Nu kom till och med Molly fram där med gåstolen.

Viggo verkade nöjd och vi med.

Jag hittade en kudde i hans rum som var ett hjärta och det stod ”I LOVE YOU” på den. Jag frågade Viggo om han visste vad det var. Det visste han och sen sa han ”Vem älskar du farmor? Jag vet du älskar mej”. Gullungen , självklart älskar farmor honom ♥. Då var jag bara tvungen ge honom en kram.

 

Efter vi städat så skulle vi spela Memory som vi lovat göra om han hjälpte till med städningen.

Han la upp korten på bordet och började. Sen var det vår tur och sen han igen. Och genast hittade han ett par. Märktes direkt att han spelat det förut. Han till och med hjälpte mej att hitta par då jag inte riktigt hängde med eftersom jag skulle roa Molly samtidigt. Viggo jublade då han hittade par och även då han hittade par åt mej. Han tyckte det var roligt och han vann givetvis, och det var helt hans egen förtjänst. Jag var imponerad att han var så duktig.

Sen var det dags för Molly att gå och sova fast hon ville inte först så då fick hon sitta i famnen en stund till. Till slut började hon gnugga ögonen och jag lade ner henne i sängen. Viggo kom med och hjälpte till att dra igång hennes speldosa och till slut sov hon gott ♥ Söta Molly♥

Viggo skulle sen leta reda på sin pyjamas- Vi satt då i vardagsrummet. Jag tyckte det tog lite lång tid så Veronica gick för att se vad han pysslade med.

Då hade han rivit ut hela sin garderob för att leta sin pyjamas. Suck . Men vi fick väl skylla oss själv som inte gick med för att leta. Så då blev det till att vika kläder och sortera . Viggo hjälpte inte till precis då han nog började bli lite trött och gasade på för att inte somna.

Nåväl ni blev ju garderoben också städad. =)

 

Nu började gamla farmor bli lite trött. Man märker att man inte är 25 mer.

Småbarn har sån energi och Viggo har mer än nog av den varan. Men han är världens härligaste unge och jag skulle inte vilja att han var annorlunda.

Han ger mej så mycket glädje och lycka och jag mår aldrig så bra som då jag får vara med honom och hans lillasyster. Dom betyder allt för mej.

 

Sova ville han inte så vi la oss ner och läste lite sagor eftersom jag hade ont i ryggen. ”Du får ligga i min säng ” ”Jag har inte ont i ryggen jag ” sa Viggo.

Han var lite trött men stod emot och höll låda så han inte skulle somna.

Sen ringde Richard och sa att dom var på väg hem. Och då sa jag til honom att tänk om mamma och pappa blir arg nu då du inte gått och sova. Vad svarade han då. Jo ” nej dom blir inte arg på mej men kanske på farmor”. Det är farmors älskling det. ♥♥♥♥

Väl hemma så var jag helt färdig. Men jag var nöjd med kvällen ändå. Visst ryggen smärtade otroligt men såna här gånger bryr jag mej inte. Jag tar det för att få vara med barnbarnen betyder allt och det vill jag inte missa för en sekund. Vips så är dom stora och då är inte farmor viktig . Så det gäller ta vara på de stunderna och jag lever för dom.

Smärtan den finns ju där oavsett. En stark tablett och jag kunde sova rätt hyfsat ändå.

 

Nu på morgonen är det värre men som sagt. Bara tänka på det roliga som var och försöka se framåt. Det är väl det jag ska lära mej med min terapi. Ta vara på de bra stunderna och tänka positivt.

På torsdag är det dags för andra mötet .Då ska vi prata om det jag skrivit ner under veckan som gått. Vilka situationer som känts jobbiga och hur jag tänkte då och hur jag gjorde .



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0