Och se det snöar .... vad roligt hurra...eller???

Och snön den faller fortfarande från himlen. När ska det sluta??

Jag är ju inlåst här hemma så länge det dalar vitt från skyn. Plogbilen lyser med sin frånvaro så det ligger dm-djup snö på vägar och gångstigar. Inget för en rullator att rulla fram i.

Börjar bli rätt less nu. Har ju snöat i minst en vecka nu , om inte mer.

Hnerik har då skottat varje dag så han är också rätt så trött på snön nu. Visst är det fint med snö till jul men nu räcker det. Ingen risk det här smälter bort heller då dom nu sagt det ska bli kallare istället för snö. Fast idag är det både kallare och snö så nån förhoppning om snöfritt väntar jag inte.

Fan också , ska jag få sitta inne hela veckan igen.

 

Gåbandet har fått stå nu i några dagar då jag var lite FÖR duktig ….som vanligt....med resultatet att smärtan höll på ta kål på mej. Ja kanske inte riktigt men nästan. Så nu blir det vila idag också då jag måste orka med julhandlingen som vi ska iväg på idag.

Måste orka traska runt i affären och då blir det nog ta rullen med idag. Gå med kryckor är nog inte tänka på. Har nog ont som det är och vill ju inte göra det än värre. Måste försöka hålla mej i skinnet några dagar nu så inte julen blir så smärtsam.

Måste orka sitta några timmar då det inte är så kul om jag måste ligga ner.

 

 

Ska försöka köpa så mycket färdigt som möjligt så jag slipper stå vid spisen så mycket på julaftonen. Förbereda så mycket det går i förväg. Planering är ordet jag söker.

Göra lite i sänder och vila mellan. Är lite dålig på just den biten vad gäller planering. Ändå vet jag att det är det som är bäst. Både nu och annars.

Går ju om man vill , så det gäller att vilja.

 

Blir ju mycket som vilar på just mej nu då bror och hans fru åkt bort och hon och jag brukar ju dela på arbetet. Tur jag har Veronica som hjälper mej så mycket hon kan.

Egentligen är det ju inte så märkvärdigt men man vill ju att det ska vara som vi brukar ha det.

Vi blir ju 10 personer trots att alla inte kommer.

 

Idag blir det som sagt handla det mesta och imorgon står det köttbullar på schemat.

 

Sen fredag middag med sonen och hans flickvän som ska åka till hennes mamma på julen .

 

Helgen jobbar maken 12-timmarsskift så jag och Veronica har gott om tid förbereda det som går förbereda. Göra Janssons som ändå ska värmas, göra kalkonfiléerna klara, göra laxsida i ugn, griljera skinkan.

 

Hade väl tänkt baka lite matbröd också men det blir det nog inte . Orken och tiden finns inte till det.

Så det blir färdigköpta bröd. Blir nog bra det med.

 

 

Egentligen är det lustigt att jag känner julstress trots att jag har så gott om tid. Borde inte ha det då jag inte har ett jobb att gå till. Men stressen kommer nog för att smärtan och orken tryter.

Känner att jag inte orkar riktigt. Kroppen är sliten eftersom smärtan gör det svårt slappna av och få den vila som jag behöver. Behövs inte mycket för att jag ska ta slut. Som i måndags då vi åkte in till stan en sväng. Jag var helt färdig efter det.

 

Är nog snön och bristen på frisk luft och ljus som gör att man blir sliten i kropp och knopp.

Får inte min dagliga motion som jag brukar få. Gåbandet funkar ju inte mer än som ett litet komplement ….om jag använder den med förstånd vill säga.....Frisk luft får jjag endast då hunden ska rastas på gården. Kommer inte längre än så då snön och bristen på plogning hindrar mej .

Sen att det är så mörkt ute också.... det gör ingen glad och pigg precis. Tur nog vänder det snart och går mot ljusare tider.

 

 

Nu ska jag bara försöka få kroppen och knoppen med på att fira jul och nyår så ska det nog bli bra igen.

Bara det endast kunde sluta snöa så jag kommer mej ut igen. Blir galen på att sitta inne.

VILL UT NU!!!

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0