Mellandagar!!

Mellandagar med rea och allt.

Mellandagar med vila och snö , kyla och allt.

Inte lika kallt , endast 10 grader idag , men snöfall som vanligt. Har nog snöat varje dag i drygt två veckor nu. Fy vad less jag blir. Och då beror det inte på att jag måste skotta eller så. För det gör inte jag förstås. Skulle se ut det om jag med min rygg stod och skottade. Efter endast ett skott-tag så hade ryggen brakat ihop totalt.

Nä jag blir less för att jag inte kommer fram med rullatorn . Går inte . Jag orkar inte knuffa den i cm-djup snö. Och om det plogas nån gång så hade det kanske gått men tyvärr plogas det så lite att det är ett rent skämt. Och då ska ändå gångvägar plogas först . Fast det gäller då inte mer. Eller så är det för att jag har problem ta mej fram som jag märker det nu . Har kanske varit så förr också men då gick jag utan stöd och då gjorde det mindre.

 

Eftersom det snöat rätt mycket i natt så var det inte ens tänka på försöka pulsa runt .

Blev en tur på gåbandet istället. Men fy så trist. Inget jag gillar men nått måste jag göra.

Kan ju inte bara ligga här och inget göra. Då tappar jag all ork jag har och det går fort då jag redan nu har usel ork.

Gick i 40 minuter , fast egentligen skulle jag gå endast 30 men såg ett program på Tv just då och tänkte jag slutar då programmet är färdigt. Blev förstås för långt . Klarar inte gå på bandet mer än 25- 30 minuter utan att få värre smärta. Så som ett brev på posten kom den . Mer och mer desto längre dan gick. Skit också.

Men jag ville så röra mej.

 

 

 

Igår orkade jag inte göra nått sånt då jag kände mej sämre i förkylningen som jag dragits med i drygt två veckor nu. Har tjockt i näsan och vaknar varje natt och kan knappt andas.

 

 

 

Blev därför ingen tur på bandet igår. Men däremot blev det en tur till Storheden för att kika på lite mer rea. Var så less på all snö och kyla att jag ville komma ut nånstans och då fick det bli lite affärer.

Blev faktiskt två fynd. En digitalfotoram och ett par snygga läderstövlar, båda nedsatt till halva priset.

Sen kikade vi in på lite olika affärer utan att hitta nått också men fördrev lite tid i alla fall.

 

Henrik och Veronica tog och skottade taken idag då det var en halvmeter på dom. Henrik skottade ner och Veronica körde undan snön som Henrik sen tog bort med snöslungan. Tur vi har den. För det var mängder med snö.

Jag sa just åt Henrik att dom har skottat och jag fått jätteont i ryggen. Hur logiskt är det???

Sympationt eller min egen dumhets fel. Skyller på sympationt....för ”jag har ju inte gjort nått” eller?

 

 

 

Andreas fick göra en datorutryckning idag då min dator fått lite ”tuppjuck” . Säkert nått jag rår för men jag vet då inte vad jag gjort. Ett program jag använder fick helt plötsligt för sej att det inte vill vara med mera . Så det blev till att ringa datorexperten.

Tur han inte var i Kaunisvaara eller Gällivare nu. Så han kom förbi och fixade det. Vad gjorde man utan honom? Då var vi nog alla rätt ställda. Vi ropar på honom allihop då datorerna bråkar. Och han gör utryckning och fixar det lätt.

 

 

I morgon jobbar Henrik igen och han jobbar även lördag.

Sen tror jag han blir ledig i fyra dagar.

Blir som sagt en lugn nyårsafton bara vi tre . Ska göra älgfileen som jag sparat.

Kanske vi åker in och ser lite fyrverkeri. Beror på om det blir hemskt kallt.

Vill inte heller lämna vovven ensam då det smäller även om hon inte brukar reagera på smällare. Men om vi inte är hemma kanske hon gör det så om vi åker blir hon nog med.

Vi får se hur det blir.

 

På söndag , dan innan nyårsafton, ska vi till svägerskan på en liten släktmiddag. Henriks alla syskon är här nu ( två av dom bor inte i stan) så det blir trevligt träffa alla. Är inte så ofta vi är samlade då alla har mycket med sitt. Så det ser jag fram emot.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0