Julbak och mera snö !! Gåband???

Idag är ryggen allt annat än glad. :((

Det snöar ute ...igen ...men det är inte största orsaken.

Jag fick igår för mej jag skulle göra lite kakor. Kakor som sen pappa ska få.

Gjorde tre kakdegar färdiga och sen var jag också färdig. I dubbel bemärkelse.

Ryggen sa till mej att nu får det räcka. ”gå och lägg dej kärring”

Även om jag har en matberedare som gör degarna så ska det ju knådas ihop . För hand.

Och jag var lat...tog inte fram mitt bakbord som jag kan ha på diskbänken utan stod vid köksbordet som är alldeles fel höjd för att knåda degar på ….för mej alltså...

Så där står jag och knådar ihop deg efter deg och till slut tog det så ont i ryggen att jag blev alldeles yr och konstig. Bara lägga sej ner.

Så det fick stoppa vid tre sorter. Igår i alla fall.

Sen väntade jag med gräddningen också. Till Veronica kom hem och hjälpte mej -

Vi gräddade klar två av kakorna så jag har en sort kvar. Den ska jag försöka fixa själv idag då hon är på LTU hela dagen idag. Men det sk nog gå....behöver ju inte rulla alla på en gång....kan ju ta lite i taget och sen grädda allt då jag rullat klart. Det blir nog en 60 st kakor...ska bli saffransdrömmar.

 

Blir ju ingen promenad nu på morgonen heller då det kommit snö och fortfarande snöar. Ingen plogbil i sikte så det är ingen ide försöka ens. Inte då ryggen är nog sur som den är.

Skidor till rullen kommer allt närmare. I alla fall i tanken.

 

 

Har börjat få ont i mina knän också. Vänster knä har tagit on till och från i flera månader nu. Översträcker sej bakåt mitt vad det är. Tar jätteont. Förstår att det har med överbelastning att göra. Då jag oftast väger över på vänster ben för att det tar så ont i höger ben så blir det förstås mer ansträngt.

Sen har även höger knä smärtat ett tag. Sticker i det på ett konstigt sätt. Även då jag inte belastar benet. Vad det är har jag ingen aning om.

Får väl se om det ger sej och att det är nått tillfälligt.

Fast med min vanliga tur så är det säkert nått jag också ska dras med. Skit också.

Lättare säga vars jag INTE har ont än var det TAR ont.

 

 

 

 

Nä nu ska jag inte gnälla . Nu är det ju snart jul och allt.

Till julen ska var enda unge vara glad.....och vuxna också. :)

 

Men det är svårt ibland

Att få ont av allt man försöker göra och inte gör.

Kroppen känns som dubbelt så gammal , minst .

Knoppen med ibland. Nej skämt åsido. Så illa är det inte. Men just idag då det tar ont och jag inte kan gör det jag planerat och inte får min dagliga utevistelse , promenad , så tryter humöret och orken.

Lätt bli bitter och sur. Sen mörkret gör ju inte heller någon glad.

Tur det vänder snart.

 

Även om jag nu muttrar över snön så vill jag ha riktig vinter. Men jag vill också ha plogade vägar så jag kan var i farten även om det snöat. Inte behöva pulsa fram på uselt plogade stigar.

Nej skärpning Luleå Kommun.....tänk på oss som inte är så bra på gå. Vi vill också kunna ta oss fram. Plogade gång och cykelvägar hade högre prio förr .

Då var det plogning både en och två ggr per dag. Visserligen hade jag ingen rullator släpa fram då men det var ändå plogat bättre än så här.

Jag behöver min dagliga rundor både för kropp och knopp. Stelnar ihop annars och får ännu ondare .

 

 

 

Blir nog fälla ner gåbandet igen som står uppfällt mot väggen sen förra vintern.

Var ju många ggr jag fick ta till det då också. Inte kul gå inne men det måste gå.

För ska det nu snöa i flera dagar som dom sa på väderleksrapporten kommer jag inte ut på flera dagar. Och då är jag inte att leka med. :)

 

Så rulla kakorna färdigt och sen en runda på bandet så kanske humöret stiger igen . Den som lever får se.


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0