Inställt :-((

Sitter och läser morgontidningen och får en överraskning av det trista slaget.

Konserten vi skulle på i morgon med Ulf Lundell är INSTÄLLD ( pga influensa eller? )

Fy så besviken jag blev. Jag hade ju sett fram emot i morgon länge nu och försökt ladda så jag skulle kunna sitta. Och så blir det inget. Skit också. =((
Det skulle visst bli en ersättningskonsert i juni nästa år men vi bestämde oss för ta pengarna tillbaka. Vem vet om den alls blir av heller. Är inte så säker på det.

 

Lundell ställer in konserten i

Här är chockbeskedet inför helgens stora konsert:

Ulf Lundell ställer in i Luleå.

Orsak? Influensa, enligt arrangören.

 

Så eftersom jag inte ska nånstans i morgon så bestämde jag mej för lite bak istället.

Har ju försökt spara med det för just konsertens skull.

Så jag satte igång med det efter morgonrundan och lite vila.

Gjorde bara två sorter. En nougatkaka som man gör i långpanna och sen en saffranskaka med rivet äpple i.

Sen bromsade jag. Eller jag och jag. Ryggen sa ifrån rätt rejält .

 

Var ju lite tungt gå idag då det kommit lite lite( 2-3cm) snö som packats och rullen blir tung skjuta då. Eftersom det är så lite snö plogas det ju inte heller så gångvägarna blir rätt spåriga. Nåväl det gick ju gå ändå fast det var tungt. Tog väl ca 10 min längre idag än igår.

Vad som är bra med den lilla snön som kommit är ju att det vassa gruset som legat på stigen inte fastnar i Tessans tassar och gör henne illa. Idag behövde vi endast stanna två ggr för att rensa tassarna på is. Hon tvärstannar när hon tycker det trycker för mycket och då vet man vad som är på G. Nackdelen nu då jag går själv är ju att att sej upp igen efter ha knäat på backen. Tur jag har rullen att dra mej upp med. Annars hade nog Tessan fått gå med is i tassarna.

 

Så som sagt så hemskt mycket bak blev det inte. Orken tog slut och smärtan tvingade mej ner i sängen.

Men jag är i alla fall stolt över mej själv som faktiskt bromsade och inte körde på trots smärtan. Som jag annars gör. Jag behöver ju inte baka allt jag tänkt göra på en dag. Kommer ju en dag i morgon också och sen många dar därefter så vart har jag bråttom ??? Och vem har sagt att det måste bakas till jul egentligen ??? Det är nog mer av vana det blir av. För att det ska vara så. Eller nått !!

Jag har ju gott om tid....det är väl det enda jag har, så baka det hinns nog med vart det lider.

 

 

 

Nu ska jag trixa med mina bilder ett tag istället för det kan jag göra liggande. Har nu scannat in nästan 2400 bilder. Så skoj att se bilder som hela tiden väcker gamla minnen.

Och sen kunna fixa till dom så dom blir både skarp och med bra exponering det är en utmaning och jag tycker jag lyckas bättre och bättre. Ser att nu då jag hållit på ett tag så gör jag om en del bilder för jag tycker dom jag nu gör är både skarpare och finare. Har väl kommit på lite hur det ska se ut och hur jag får det så det ser bra ut. Är ju inte helt lätt då vi inte alltid haft sån bra kamera.

Men nu närmar det sej slutet , har väl några 100 bilder till att scanna in sen får jag se om jag ska fortsätta nått med albumbilderna och scanna in dom också.

För jag har nog inte alla negativ kvar på dom bilderna. I alla fall tror jag inte det. Får väl se om jag gör det också. För bilderna i albumen har börjat blekna trots att dom ligger i mörker. Har väl ca 20-30 st album med bilder på ungarna .

Har testat lite med några bilder att scanna in bilden utan negativ. Och det blir faktiskt bra.

Nå det får bli en senare fråga. Första ska negativen scannas in färdigt och sättas på USB-minnen.

En sak i taget heter det väl. :)

 

 

En stark tablett sitter nog på sin plats nu och sen lite avslappning med Mindfullness. Har svårt få ryggen slappna av nu så jag ligger och spänner emot.

Blev lite plötsligt då den däckade mej.

Nå imorgon är en ny dag och ingen konsert så vila blir det gott om tid för.

Bara det inte fortsätter falla mer kall snö nu för ska det snöa kan det göra det rejält. Så dom kommer och plogar .

Fast i Stockholm där har dom ju fått snö så det räcker. Och stängda skolor och dagis vad är det för nått. Tänk om vi här uppe skulle stanna hemma så fort det snöar lite ymnigt. Tror inte det inte.

Norrlänningar dom kommer fram i alla fall :)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0