Frisör och telefon i vinterkylan.

Så har det tagit slut med min frisör.....hon går vidare med andra utmaningar. Har haft samma nu i snart 10 år så det blir trist. Alltid lika jobbigt hitta en ny frisör då man vant sej med en och samma.

Men jag förstår henne. Hon är realist och inser att hon kanske inte vill slita ut sej som frissa hela livet och håller nu på utbilda sej för att jobba inom gruvnäringen.

Tuff tjej och jag önskar henne all lycka .

Nu blev det som ett avslut igår kväll då vi var och klippte oss så vi ska vara julfina. =)

Tog ganska mycket....vill hinna fundera vart jag ska gå härnäst då håret vuxit ut igen.

Känns lite kort men det växer ju ut. Lättskött om inte annat.

 

 

 

Vinterkylan den fortsätter fast idag är det något mildare. Igår var det runt 20 -23 minusgrader hela dagen.

Jag var ändå tuff och tog min runda om än lite kortare än vanligt för vovvens skull. Tessan frös om tassarna så vi fick stanna flera ggr för att få bort is och småsten. Gruset är ett rent elände. Fastnar i hennes tassar och det tar ont för henne. Jag hade satt på några tass-skydd på baktassarna och det verkade fungera. Men det är svårt få nått sitta kvar på framtassarna.

 

Men igår då hon skulle ut och göra sina behov var vi tvungen sätta på tass-skydd på alla fyra för att få henne göra det hon skulle....hon bara haltade och ville in annars.

 

Då vi gick prommisen hade hon på sin täckjacka som hon haft sen hon var valp. Hon är så frusen att det är ett måste. Har säkert  att göra med att hon inte är en helt frisk hund. Och aldrig varit det heller.

 

Tur nog gillar hon att ha kläder på sej. Många tycker säkert det är löjligt med kläder på en hund men det struntar jag i. Tessan gillar det och det är huvudsaken. Hon ska inte behöva frysa bara för att hon är en hund.

 

 

 

Min häl är inte helt okej ännu så jag har fortfarande skydd på den. Huden verkar vara för tunn ännu. Vilken tid det tar. Är ju snart tre veckor sen jag fick skavsåret. Men det tar inte ont mer och jag har kunnat ha skavsårsplåster nu utan att det blir irriterat.

Jag har sån rak häl att jag lätt får skavsår då jag har svårt få en sko sitta ordentligt.

Fast det brukar inte vara så här långvarigt.

Men det är ändå på rätt väg.

 

Jag har nu börjat få kramp och sendrag igen i fot och ben. Så nu blev det till att ta fram benvärmarna igen. Blir kall om benen från knäet och neråt och då jag blir kall blir det kramp. Så jag har nu på mej benvärmarna mest hela dagarna och det hjälper faktiskt.

 

Lustigt nog är det bara benen som är kalla. Överdelen av kroppen kokar mellan varven som det gör på gamla kärringar i min ålder. Sitter framför TV-n med en filt om benen och en solfjäder i handen för att kyla ner övre delen. Ser rätt knasigt ut kan jag tänka.

 

 

 

Har nu investerat i en ny mobil som gör mej gråhårig. Trodde jag skulle klara av den utan problem då den inte verkade så svår då jag läste om den. Så nu måste jag ha hit sonen för en kurs. Tröga mamma behöver hjälp.

 

 

Fick ju först ”ärva” en gammal smartphone av sonen men den var för svår tyckte jag och gav upp. Så hittade jag den här som verkade lättare och smidigare. Men det var inte så lätt som jag trodde.

Nåväl , sonen kommer hem från Pajala i morgon och skulle svänga förbi nån dag och hjälpa sin gamla mamma . Kan jag bara ringa och SMS-a med den är det bra för mej. Mer behöver jag inte kunna.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christina

Blogg om mina fundering mitt i livet

RSS 2.0